W celu zapewnienia wysokiej jakości oraz możliwości personalizacji serwisu, strona www.kzp.pl oraz zawarte w niej elementy innych dostawców (np. google, facebook, reklamodawcy) wykorzystują pliki cookies, które są zapisywane na urządzeniu użytkownika. Użytkownik, który nie życzy sobie, aby pliki te były u niego zapisywane, może zmienić odpowiednie opcje swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji... Wyłącz ten komunikat
kzp
Nowy miesięcznik
filatelistyczny
już dostępny!
Biuletyn Filatelistyczny Profil KZP na Twitterze Profil KZP na Facebooku

Wyszukiwarka

Menu główne strony

Katalogi Wiadomości Informator Kalendarz Sklepy Linki Kontakt Biuletyn Kanał RSS Profil KZP na Twitterze Profil KZP na Facebooku

Katalogi

Znaczki FDC Całostki - kartki Całostki - koperty Całostki inne Datowniki okolicznościowe Erki okolicznościowe Poczty specjalne
Reklama
Nowe znaczki i całostki
Zaprzyjaźnione strony
Najnowsze roczniki
Zn
2023
Cp
2023
Do
2023
Er
2023
Ps
2023

Zn
2024
Cp
2024
Do
2024
Ps
2024
Zn
2025

PERFOMETRREKLAMA

Rewolucja w poleconych: Poczta wprowadza elektroniczną komunikację o przesyłkach

2013.09.19. 13:15

Elektroniczne awizo, czyli informacja o przesyłce poleconej oczekującej na odebranie oraz elektroniczna informacja o doręczeniu przesyłki to najnowsze zmiany w ofercie Poczty Polskiej, która co roku dostarcza pół miliarda listów poleconych. Poczta wyśle do klienta informację smsem albo mailem. Zmiany to efekt realizacji strategii Poczty Polskiej, która w obszarze listów zakłada nacisk na łączenie tradycyjnej korespondencji z mailami oraz coraz większą cyfryzację tego obszaru.

Poczta oferuje dwie wersje awizo. Obok tradycyjnego papierowego powiadomienia dostarczanego przez listonosza, udostępniła bezpłatne awizo elektroniczne - eINFO: awizo. Jeżeli listonosz nie będzie mógł doręczyć listu lub paczki Poczta wyśle wiadomość z informacją o numerze przesyłki oraz adresem placówki, w której można ją odebrać.

Pełna kontrola nad korespondencją

Aby skorzystać z takiego rozwiązania, klient składa w placówce pocztowej pisemną dyspozycję do otrzymywania elektronicznych powiadomień. Adresat wybiera jedną formę powiadamiania: sms albo e-mail. - To wygodne rozwiązanie, zwłaszcza wtedy, gdy jesteśmy dłużej w pracy lub poza miejscem zamieszkania. Wystarczy udać się do placówki pocztowej i podać otrzymany e-mailem albo smsem numer listu poleconego, a pracownik Poczty wyda taką przesyłkę - mówi Agnieszka Piaskowska, dyrektor zarządzający Pionem Rozwoju Usług Pocztowych w Poczcie Polskiej.

Od przyszłego roku klienci będą mogli także zgłosić dyspozycję otrzymywania zawiadomień o oczekującym w placówce liście poleconym za pośrednictwem internetu . Każdy klient będzie mógł utworzyć swoje indywidualne konto na www. Otrzyma login i hasło. Konto umożliwi klientom monitorowanie przesyłek, obserwację historii swoich nadań, złożenie dyspozycji elektronicznego awizo, czy dosłania przesyłek.

Wysłany = doręczony

Klient indywidualny nadając list polecony może także skorzystać z elektronicznego potwierdzenia doręczenia albo zwrotu. Wystarczy, ze wpisze numer telefonu komórkowego albo adres e-mail na dowodzie nadania. Informacja o statusie przesyłki zostanie wysłana na podany numer telefonu albo mail w momencie jej odebrania lub ewentualnego zwrotu.

Polak 3.0 do usług

Obie funkcjonalności są pierwszymi z rodziny eINFO, która daje klientom możliwość pozyskiwania informacji związanej z przesyłkami pocztowymi drogą elektroniczną. Z badania "Polak 3.0 - czy jesteśmy gotowi na życie w cyfrowej rzeczywistości?" przeprowadzonego dla Poczty Polskiej przez Instytut Homo Homini wynika, że za sprawą Internetu i mediów społecznościowych dokonuje się prawdziwa rewolucja w komunikacji. - Dostawcy usług masowych muszą dopasować do tego swoje strategie. Klienci chcą być coraz bardziej samodzielni, niezależni, z nieograniczonym dostępem do usług. "Polak 3.0", oczekuje możliwości załatwiania wszystkich swoich spraw przy wykorzystaniu zaawansowanych technologii cyfrowych. Dlatego oferta Poczty Polskiej w coraz większym stopniu bazuje na nowoczesnych sposobach komunikacji - podkreśla Janusz Wojtas, członek Zarządu Poczty Polskiej odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.


Informacja prasowa Poczty Polskiej S.A.

Informacje

Opracowanie strony, szata graficzna, kod HTML, skrypty PHP i JavaScript, style CSS: Marek Jedziniak.

Wykorzystanie jakichkolwiek materiałów z tej strony możliwe tylko za zgodą autora serwisu.

Wydrukowano z serwisu k@talog znaków pocztowych www.kzp.pl
zamknij