W celu zapewnienia wysokiej jakości oraz możliwości personalizacji serwisu, strona www.kzp.pl oraz zawarte w niej elementy innych dostawców (np. google, facebook, reklamodawcy) wykorzystują pliki cookies, które są zapisywane na urządzeniu użytkownika. Użytkownik, który nie życzy sobie, aby pliki te były u niego zapisywane, może zmienić odpowiednie opcje swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji... Wyłącz ten komunikat
kzp
Nowy miesięcznik
filatelistyczny
już dostępny!
Biuletyn Filatelistyczny Profil KZP na Twitterze Profil KZP na Facebooku

Wyszukiwarka

Menu główne strony

Katalogi Wiadomości Informator Kalendarz Sklepy Linki Kontakt Biuletyn Kanał RSS Profil KZP na Twitterze Profil KZP na Facebooku

Katalogi

Znaczki FDC Całostki - kartki Całostki - koperty Całostki inne Datowniki okolicznościowe Erki okolicznościowe Poczty specjalne
Reklama
Nowe znaczki i całostki
Zaprzyjaźnione strony
Najnowsze roczniki
Zn
2023
Cp
2023
Do
2023
Er
2023
Ps
2023

Zn
2024
Cp
2024
Do
2024
Ps
2024
Zn
2025

PERFOMETRREKLAMA

Szybsza obsługa klientów dzięki usługom elektronicznym

2013.03.28. 17:32

Szybsza obsługa klientów i oszczędności to efekt wdrożenia pełnej elektronizacji na linii Zakład Ubezpieczeń Społecznych i Poczta Polska. Instytucje po zakończeniu testów są dziś gotowe do wdrożenia m.in. elektronicznego potwierdzenia odbioru, co w istotny sposób przyczyni się do skrócenia obiegu korespondencji. W perspektywie elektronizacja obejmie także komunikację do klienta.

Poczta Polska na zlecenie ZUS wysyła średniorocznie kilkadziesiąt milionów przesyłek, z czego samych informacji o stanie konta ubezpieczonego - 19 mln. ZUS we współpracy z Pocztą Polską przygotował szereg technicznych rozwiązań, które mają usprawnić proces wysyłki przesyłek i kontakt pomiędzy instytucje. Obsługa korespondencji wiąże się z każdorazowym tworzeniem rejestrów korespondencji, pocztowych książek nadawczych, czy zbiorczych zestawień przesyłek.

Kontrola przekazów online

Od połowy 2011 r. w miejsce papierowego rejestru korespondencji powstał rejestr elektroniczny. Papierową książkę nadawczą zastąpiła książka elektroniczna, a w miejsce papierowego zbiorczego zestawienia przesyłek - zestawienie elektroniczne. Elektronizacja współpracy z Pocztą Polską objęła m.in. wymianę plików przekazów pocztowych do realizacji, kontrolę przekazów, czy raportowanie o stanie realizacji przekazów. Obecnie do placówek pocztowych w formie papierowej przekazywane są jedynie nadawane przesyłki. Natomiast ich potwierdzenie, już w formie elektronicznej, jeszcze tego samego dnia przekazywane jest do ZUS.

Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru dotrze najszybciej

ZUS wspólnie z Pocztą Polską przetestował dodatkowo Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru, w ramach, którego w formie elektronicznej przekazywane są informacje o odbiorze przesyłki, dacie awiza, czy dacie zwrotu. Rozwiązania te są możliwe do wdrożenia już na początku kwietnia. Warunkiem jest zmiana zapisów m.in. w ustawie o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz Kodeksie Postępowania Cywilnego. Równolegle trwają wspólne prace obu instytucji nad wdrożeniem elektronicznych usług w ramach procesu reklamacji przesyłek oraz rozliczania faktur.

- To jednak nie wszystko - zapowiada Dariusz Śpiewak, wiceprezes ZUS ds. IT i dodaje - Przed nami perspektywa elektronizacji samej korespondencji kierowanej do klientów ZUS, integracja płatności elektronicznych ZUS w zakresie obsługi składek na ubezpieczenia społeczne oraz udostępnienie elektronicznych usług świadczonych przez Zakład za pośrednictwem Poczty Polskiej. Elektronizacja bowiem, poza oczywistymi oszczędnościami, to szybsze dotarcie z informacją do naszych klientów. A dziś najdroższa jest wszak właśnie informacja.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych już wdrożył szereg e-rozwiązań mających usprawnić kontakt na styku obywatel - ZUS. Jednym z nich jest na przykład wirtualny doradca na portalu ZUS. Poczta też mocno stawia na rozwój e-usług.

- Poczta Polska chce być blisko klientów. Jesteśmy bezpiecznym operatorem pocztowym, który klientom oferuje możliwość redukcji kosztów i wsparcie dla ich biznesu. Mocno inwestujemy i rozwijamy segment e-usług pocztowych. Już dziś nasi klienci korzystają z przesyłki hybrydowej łączącej e-maila z tradycyjnym listem. W tym roku wejdziemy na rynek z e-listem i e- znaczkiem. Przyszłość pocztowa jest w elektronizacji i my chcemy wykorzystać tę szansę - mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.

Informacja prasowa Poczty Polskiej SA

Informacje

Opracowanie strony, szata graficzna, kod HTML, skrypty PHP i JavaScript, style CSS: Marek Jedziniak.

Wykorzystanie jakichkolwiek materiałów z tej strony możliwe tylko za zgodą autora serwisu.

Wydrukowano z serwisu k@talog znaków pocztowych www.kzp.pl
zamknij