W celu zapewnienia wysokiej jakości oraz możliwości personalizacji serwisu, strona www.kzp.pl oraz zawarte w niej elementy innych dostawców (np. google, facebook, reklamodawcy) wykorzystują pliki cookies, które są zapisywane na urządzeniu użytkownika. Użytkownik, który nie życzy sobie, aby pliki te były u niego zapisywane, może zmienić odpowiednie opcje swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji... Wyłącz ten komunikat
kzp
Nowy miesięcznik
filatelistyczny
już dostępny!
Biuletyn Filatelistyczny Profil KZP na Twitterze Profil KZP na Facebooku

Wyszukiwarka

Menu główne strony

Katalogi Wiadomości Informator Kalendarz Sklepy Linki Kontakt Biuletyn Kanał RSS Profil KZP na Twitterze Profil KZP na Facebooku

Katalogi

Znaczki FDC Całostki - kartki Całostki - koperty Całostki inne Datowniki okolicznościowe Erki okolicznościowe Poczty specjalne
Reklama
Nowe znaczki i całostki
Zaprzyjaźnione strony
Najnowsze roczniki
Zn
2023
Cp
2023
Do
2023
Er
2023
Ps
2023

Zn
2024
Cp
2024
Do
2024
Ps
2024
Zn
2025

PERFOMETRREKLAMA

E-kartka, e-znaczek, e-government - Poczta Polska zapowiada cyfrową rewolucję

2013.03.11. 09:47

- Rynek pocztowy w najbliższych latach czeka rewolucja. Listy i kartki prawie w całości przeniosą się do świata wirtualnego. Poczta Polska już dziś proponuje e-usługi dla biznesu, ale chce być także operatorem zapewniającym kontakt na styku obywatel - państwo - mówi Jerzy Jóźkowiak, prezes Poczty Polskiej.Poczta Polska szacuje, że za pięć lat blisko połowa dokumentów z rejestrów centralnych (wypisy z gruntów, KRS-y) może być odbierana przez obywateli w placówkach pocztowych.

W najbliższych latach zastępowanie papierowej korespondencji komunikacją elektroniczną będzie coraz bardziej dynamiczne. Już dziś blisko 60% gospodarstw domowych posiada internet. - Chcemy wykorzystać potęgę internetu, i łącząc usługi pocztowe, finansowe oraz logistyczne stworzyć silną grupę kapitałową - mówi Jerzy Jóźkowiak. Już dziś oferta Poczty Polskiej w coraz większym stopniu bazuje na nowoczesnych sposobach komunikacji. Poczta wdraża nowoczesne rozwiązania by spełnić oczekiwania klientów na zmieniającym się rynku pocztowym. Spółka rozwija obszar e-usług, a pierwsze produkty jak poczta hybrydowa czy neokartka, będące połączeniem maila z tradycyjną korespondencją, są już dostępne dla klientów. Na coraz większą skalę pojawia się elektroniczne awizo, klienci mogą nadać przekaz pocztowy przez internet. Szereg produktów pocztowych można kupić w e-sklepie PP, a klienci bez wychodzenia z domu mogą poprzez specjalną aplikację wprowadzić dane o swoich przesyłkach do systemu poczty, skracając do minimum czas pobytu w placówce. Po nadaniu paczki mogą monitorować ją w internecie.

Poczta uczestniczy w rozwijającej się wymianie towarowej na odległość, czyli przede wszystkim handlu w sieci, który zapewnia dostęp do dóbr, które byłyby dla części osób trudno dostępne. Co więcej stymuluje rozwój przedsiębiorczości lokalnej szczególnie w małych miejscowościach, w tym e-commerce.

Hybryda czyli jak połączyć maila z tradycyjnym listem

Przesyłka hybrydowa to usługa polegająca na połączeniu elektronicznej procedury wysyłania listu z jego fizycznym dostarczeniem. Klient nadaje korespondencję w formie elektronicznej, natomiast Poczta drukuje, kopertuje, przekazuje do obrotu i dostarcza ją do adresata w gwarantowanym terminie. Poczta Polska jest pierwszą firmą na rynku, która oferuje możliwość nadawania hybrydowych przesyłek poleconych. Z tej usługi korzystają już pierwsi klienci biznesowi. Rozwiązanie oparte o pocztę hybrydową oferuje także neokartka.pl - serwis dla klientów indywidualnych. Jeszcze w tym roku klienci będą mogli skorzystać z szeregu innych e-usług takich jak eList czy eZnaczek.

Poczta - pośrednik na linii obywatel - państwo

Poczta, jako instytucja zaufania publicznego zapewniająca bezpieczeństwo i pewność dostarczania, uwiarygodnia e-korespondencję i jest naturalnym partnerem m.in. do przejmowania usług na linii obywatel-państwo. Potencjał tego segmentu jest znaczny - szacuje się że samych zaświadczeń z US wydaje się rocznie ok. 10 mln a wypisów z KRS czy KRK ok. 4 mln.

- Mamy największą sieć sprzedaży w kraju. Można powiedzieć, że jesteśmy wszędzie. To dzięki tej sieci przybliżymy administrację państwową Polakom. Chcemy stać się integralną częścią projektu e-government - zaznacza Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. O co dokładnie chodzi? Poczta dzięki dostępowi do baz danych i systemów różnych organów państwa będzie mogła oferować obywatelom różnego rodzaju dokumenty - wypisy z rejestrów, KRS itd. Dzięki temu nie będą oni musieli jechać po nie do oddalonych miejscowości ale odbiorą je na najbliższej poczcie. - Tym samy chcemy poszerzyć funkcje okienka pocztowego o elementy e-urzędu. Działa to już w poczcie czeskiej, gdzie wypis kosztuje równowartość 4- 5 euro. To mniej niż koszt dojazdu do większego miasta, gdzie znajduje się dostęp do takich baz. Taniej jest po prostu iść do placówki pocztowej - mówi Janusz Wojtas.

Czy w XXI wieku potrzebna jest jeszcze placówka pocztowa?

Mieszkańcy dużych miast, w których istnieje rozbudowana infrastruktura, traktują placówki Poczty jako jeden z wyspecjalizowanych punktów usługowych, o tyle w mniejszych miejscowościach, szczególnie na terenach wiejskich, dostęp do usług pocztowych a także finansowych umożliwia sprawne funkcjonowanie społeczności lokalnych. To nie tylko coraz bardziej poszukiwany pracodawca, ale również instytucja animująca życie społeczne. - To, w jaki sposób jako społeczeństwo będziemy umieli ważyć racje rynku i dbałości o jakość życia społecznego, jest jednym z najważniejszych wyzwań stojących przed Polską w dobie dynamicznej modernizacji początku XXI wieku - mówi Jerzy Jóźkowiak.

Poczta Polska nie zamierza odcinać klientom dostępu do swoich usług. Operator chce dalej oferować klientom nowoczesną ofertę pocztowo - finansową, ale uzupełnioną o usługi ze styku obywatel - państwo. - Do tego potrzebne są usługi oferowane przez wszystkie spółki Grupy Kapitałowej - Bank Pocztowy czy Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych. Taka dywersyfikacja pozwoli Poczcie wywiązywać się z obowiązków nałożonych na firmę przez Prawo pocztowe, czyli oferować usługi pocztowe na terenie całego kraju - podkreśla Jerzy Jóźkowiak.

Informacja prasowa Poczty Polskiej SA

Informacje

Opracowanie strony, szata graficzna, kod HTML, skrypty PHP i JavaScript, style CSS: Marek Jedziniak.

Wykorzystanie jakichkolwiek materiałów z tej strony możliwe tylko za zgodą autora serwisu.

Wydrukowano z serwisu k@talog znaków pocztowych www.kzp.pl
zamknij